STA, 13. 9. 2021

Umetnica Lina Akif na Triglav s projektom Slovenski pasijon

Pod okriljem Društva za sodobno kulturo Fotopub in Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) je nastal performativni projekt Slovenski pasijon, v sklopu katerega je Lina Akif, podiplomska študentka dramske igre na AGRFT, konec tedna na vrh Triglava na hrbtu odnesla glavo kurenta. Projekt bo oktobra predstavljen v Ljubljani.
:
:

Lina Akif / Foto: Arhiv CTF UL AGRFT

Kot so zapisali v Fotopubu, performans predstavlja "soočanje avtorice z gorsko potjo, ki vodi na oltar slovenstva - na Triglav". Pot od Pokljuke do Aljaževega stolpa je avtorica prehodila z bremenom barve svoje kože, z nenehno obremenjenostjo dokazovanja svoje nacionalne pripadnosti in identitete. Njeno breme, ki ga simbolno zastopa kurentova glava, ki jo kot mula nosi na hrbtu, presega vprašanja slovenstva, saj prevprašuje tudi identiteto v širšem kontekstu.

Projekt izvira iz avtoričinih osebnih izkušenj, ki se s svojimi sudansko-madžarskimi koreninami kljub temu, da je rojena v Mariboru, redno sooča s težavami, povezanimi z barvo svoje polti. Avtorica želi svojo intimno izkušnjo prenesti in predstaviti v družbeno-političnem prostoru ter raziskati svoj odnos do domovine.

Razume, da situacije v domovini sama in zgolj s performativnim udejstvovanjem ne more spremeniti, lahko pa se razbremeni občutka tujke v lastni domovini. Obenem opozarja tudi na problem zmotnih prepričanj družbe, ki avtomatsko uvršča posameznike v nacionalno ali rasno pripadnost le po odtenku njihove kože ali drugih vizualnih atributih, piše v sporočilu za javnost.

Lina Akif je s projektom pričela minuli četrtek v zgodnjih jutranjih urah z osnovnimi navodili ter razdelitvijo varnostne opreme obiskovalcem, ki so se z njo povzpeli na Triglav. S tem se je začela dvodnevna pot od Ljubljane do doline Pokljuke, pozneje pa vzpon na goro v obliki postaj, povzeti po Kristusovem pasijonu.

Namesto biblične vsebine je avtorica na postajah skupaj z občinstvom pela ljudske pesmi. V dveh dneh vzpona na Triglav je tako uprizorila 12 slik križevega pota, namesto križa pa je goro nosila kurentovo masko, nekakšen simbol slovenstva in njenega križevega pota do identifikacije s slovenskim narodom. Bremena ni nosila sama - občinstvo je pozvala, da si s kurenta odvežejo robce in jih kot metaforično breme nosijo do Aljaževega stolpa, kjer so jih privezali na stolp.

Dramaturginji projekta, ki je nastal pod mentorstvom profesorja Borisa Ostana, sta bili Nina Kuclar Stiković in Nika Korenjak. Direktorja fotografije sta bila Dare Sintić in Domen Ožbot. Intermedijska instalacija, ki bo temeljila na dokumentaciji performansa, bo na ogled v Fotopubovem projektnem prostoru oktobra.

AGRFT, pasijon, Lina Akif, Fotopub