STA, 14. 10. 2011

Prešernovo gledališče s poudarjeno situacijsko komiko v predstavi Konec začetka

Na odru Prešernovega gledališča Kranj (PGK) se v soboto, 15. oktobra, obeta tretja premiera sezone, tokrat burleska irskega avtorja Seana O'Caseyja z naslovom Konec začetka. Predstavo je režiral Matjaž Pograjc, ki je irsko enodejanko o večnem konfliktu med možem in ženo priredil za slovensko občinstvo.
:
:

foto Mare Mutić

Matjaž Pograjc je s PGK že sodeloval, in sicer kot režiser družinskega muzikala Moje pesmi, moje sanje. Pograjc je na sredini novinarski konferenci priznal, da z burlesko ne računa na Borštnikov prstan, vseeno pa ne gre za enostavno predstavo. Irsko besedilo je prenesel na slovenska tla, vanj vpletel brata, ki se pripravljata za nastop na "talentih", pri tem pa se neuspešno soočata z "ženskimi" gospodinjskimi opravili. Ansambel PGK je po njegovih besedah dovolj nadarjen, da "se zna spustiti na MTV-jevsko raven". Občinstvo bo tako priča tudi petju in drugim talentom.

Kot dramaturginja mu je na pomoč priskočila njegova življenjska sopotnica Blažka Müller Pograjc, ki je na novinarski konferenci poudarila, da sta se tokrat prvič skupaj lotila besedila za odrasle. Zanjo je bil avtor O'Casey odkritje, saj je v navidezni preprostosti besedila uspel vplesti življenjsko globino.

Poudarki besedila Konec začetka sicer temeljijo na situacijski komiki in na konfliktnem odnosu med možem in ženo, slovenska priredba pa prinaša nekaj novega - deziluzijo ženske, je dodala Müller Pograjčeva. Predstavo bo ansambel PGK igral v gorenjskem dialektu, saj tudi izvirnik določa ruralen stil.

Glavne vloge v burleski igrajo Matjaž Višnar, Pavel Rakovec in Darja Reichman, ki je priznala, da sprva ni bila navdušena nad besedilom. Tekom vaj jo je besedilo presenetilo in ugotovila je, da ima vodja umetniškega oddelka in dramaturginja Marinka Poštrak "nos za besedila".

O'Caseyjevo besedilo je po mnenju Poštrakove univerzalno navkljub dejstvu, da je nastalo v prvi polovici prejšnjega stoletja. V PGK so situacijsko komiko še poudarili, hkrati pa v predstavo vpletli še poučno noto. Tovrstne predstave bi bila lahko po mnenju Poštrakove vesela vsaka emancipirana ženska.