SNG Maribor, 11. 5. 2015

Nagrada Dorian Sokolić za scenografijo Marku Japlju in nagrada Mediteran Nataši Matjašec Rošker

Na 22. Mednarodnem festivalu malih odrov na Reki je Drama Slovenskega narodnega gledališča Maribor s predstavo Hedda Gabler osvojila dve nagradi.
:
:
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc
Foto: Damjan Švarc

Žirija festivala v sestavi režiserka Tatjana Mandić Rigonat, dramska igralka Sandra Lončarić Tankosić in režiser Robert Raponja so nagrado „Dorian Sokolić“ za najboljšo scenografijo podelili Marku Japlju. Žirija časnika Novi list v sestavi Miljenko Marin, Svjetlana Hribar in Ivana Kocijan pa je nagrado Mediteran podelila Nataši Matjašec Rošker za vlogo Hedde Gabler v istoimenski drami.

Mednarodni festival malih odrov na Reki – letos je potekal od 2. do 9. maja – so ustanovili leta 1994 kot Hrvaški festival malih odrov, na katerem so se zbrale najboljše in najnaprednejše uprizoritve komornega gledališča, ki so nastale v produkciji hrvaških institucionalnih in neodvisnih gledališč. Od leta 1999 je festival v svoj glavni program vključil tudi predstave iz tujine, a še naprej ostal zvest vztrajanju na sodobnem izrazu, prvorazrednem gledališču igralca in izvedbam, ki zagotavljajo najbolj neposreden stik izvajalcev in občinstva.

Kot festival tekmovalnega značaja, kjer nagrade podeljujejo v desetih kategorijah, s konceptom izbora predstav običajno na enega ali več tematskih poudarkov in z zelo živo atmosfero ter odlično obiskanimi pogovori po predstavah, je hitro postal eden od najprestižnejših gledaliških dogodkov v regiji. Organizator in ustanovitelj festivala sta mesto Reka in HKD teatar. Umetniški vodja je njegov ustanovitelj, igralec Nenad Šegvić, selektor Bojan Munjin.

Ibsenova Hedda Gabler, napisana leta 1890 in premierno uprizorjena leta 1891, je večplastna drama karakterjev, katere srž je istoimenska junakinja, ki je razočarana nad vsem, kar predstavlja njen lastni svet, in katere pogled je uprt izključno v lastni občutek neuresničenosti.

Drama, zreducirana na komorno situacijo nekega meščanskega salona kot kraja slabih, a preračunljivih odločitev, spada v tematski in časovni cikel Ibsenovih zadnjih petih dram, ki jih zaznamujejo pesimizem, melanholija in naposled tudi smrt.

Povezava: 22. mednarodni festival malih scen Reka

Male scene, SNG Maribor, Marko Japelj, Nataša Matjašec Rošker

Povezani dogodki