STA, 23. 12. 2017

Na mariborskem Intimnem odru premiera Druge kode

Na Intimnem odru v mariborskem GT22 bo danes premiera sodobno plesne predstave Druga koda izraelske koreografinje in plesalke Maayan Danoch. Uprizoritev, ki se vsebinsko osredotoča na vrzel med dvema giboma, je mednarodni projekt, razpet med več slovenskimi producenti in nemškim plesnim centrom ZAIK iz Kölna.
:
:

Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA

Pri projektu so sodelovali še Mariborčanka Anja Bornšek, Ptujčan Ivan Mijačevič in Miha Horvat iz Fundacije Sonda in GT22. Na slovenski strani so producenti še mariborska društvo Moment in Center plesa ter ljubljansko Gledališče Glej.

Projekt poteka v več fazah, razpetih med Ljubljano, Mariborom in Kölnom. "Plesalci in vsi ostali, ki delamo na tej predstavi oziroma scenskem performansu, smo bili na različnih lokacijah in se ukvarjali z zastavljenim problemom," je pojasnil Horvat.

V Drugi kodi slikajo slike in preiskujejo več načinov, kako dostopati do njih. "Zgodba se ukvarja z vrzeljo med dvema giboma. Kaj je med dvema giboma, ki sta morda neodplesana, nepovezana. Kako se gledalec in gibalec znotraj teh dveh gibov srečata in kako se te vrzeli seštevajo oziroma povezujejo skozi trajanje neke postavljene koreografije in hkrati nekih improviziranih delov," je še povedal Horvat.

Maayan Danoch, rojena v Tel Avivu, je študirala sodobni ples in koreografijo na Visoki šoli za glasbo in ples v Kölnu. Trenutno živi v Berlinu, veliko dela tudi v Sloveniji. Ustvarila je plesna, site specific in transdisciplinarna dela, ki so bila predstavljena na različnih dogodkih in festivalih, med drugim v Tel Avivu, Düsseldorfu in Budimpešti. V letu 2014 je bila prejemnica štipendije danceWEB, leto kasneje pa na umetniški rezidenci v izraelskem koreografskem centru Kelim.

Naslednji teden na Intimnem odru sledi premiera uprizoritve Stardust z igralko Mafaldo Lopes iz Portugalske. Po besedah režiserja Zorana Petroviča temelji na osebni zgodbi nastopajoče plesalke oziroma zgodbi njenega očeta, ki je bil mafijec. "Gre za zanimiv kontrast med stereotipom, ki ga imamo o takšnih mafijskih osebnostih, in osebnim videnjem, ki ga ima o svojem očetu Mafalda," je pojasnil.