Mini teater, 8. 3. 2012

Mini teater in Ivica Buljan v Beogradu navdušili

V petek, 2. marca, ob 20. uri zvečer so Marko Mandić, Milena Zupančič, Aljaž Jovanović, Jure Henigman, Domen Valič, Jose, Miha Rodman, Stipe Kostanić in Anže Zevnik nastopili pred beograjskim občinstvom.
:
:

Macbeth po Shakespearju / foto Yousung

Velika zmagovalka 44. Borštnikovega festivala režiserja, umetniškega vodje postdramskega gledališča Mini teatra in nagrajenca Prešernovega sklada 2012, Ivice Buljana, Macbeth po Shakespearu, je pretekli konec tedna gostovala v Centru za kulturno dekontaminacijo Beograd, gostovanje predstave Macbeth po Shakespearu pa je bilo kot izjemno pomemben dogodek za beograjsko kulturo izpostavljeno tudi v ocenah nad predstavo navdušenih kritikov:

»Če temu dodamo še Center za kulturno dekontaminacijo kot prostor svobode in alternativne scene, kjer je potekala uprizoritev, pa gostovanje Mini teatra in Ivice Buljana v Beogradu pomeni še veliko več.«

»Vojaki v vsako sceno vstopajo pogumno, medtem ko v svojih vlogah vztrajajo ekstatično in vešče. Njihovi prizori pohote ne delujejo svetoskrunsko, ampak globoko estetsko poenoteno, celo tako natančno, da se izgublja privid realnosti, medtem ko liki ob izrazito minimalnih kostumih Ane Savić Gecan in napeti glasbi Mitje Vrhovnika Smrekarja na gledalcu pustijo še toliko močnejši pečat.«

»Najveličastnejšo scensko vlogo nedvomno ustvarja Marko Mandić, resnično odkritje jugoslovanskega igralstva. Mandić je zagnano natančen, njegova gola pojava pa ob poleg ogorčenosti obenem sproža svojevrstno potrditev načina, kako Mandić kot igralec v gledališču komunicira s svojo okolico. Mandić je osebnost, ki gledališče obvladuje in v njem vlada. Je kot odporna stvaritev, ki občinstvo ohranja neslišno in glasno obenem, ga zapeljuje in hkrati odbija. V odnosu do Lady Macbeth, ki jo na odru markantno in osupljivo ustvarja Milena Zupančič, pa Macbeth, čeprav obkrožen z vonjem smrti in glasovi umorjenih, dobi celo nedolžen izraz.«

»Macbeth po Shakespearu je pogumna predstava, ki v Beogradu že dolgo ni bila videna. Je resnični gledališki dogodek in opomnik na Beckettove besede "Na svetu smo in za to ni zdravila."«
Nenad Obradović, E-novine, Mini teater v CZKD: Macbeth po Shakespearu, Macbeth naših dni, 5. marec 2012, www.e-novine.com

»Macbeth po Shakespearu v režiji Ivice Buljana v Centru za kulturno dekontaminacijo brez dvoma nikogar ni pustil ravnodušnega, obiskovalce včerajšnje  predstave pa je pustil brez besed. Buljanova minimalna produkcija, ki prikazuje izjemne telesne, mišične in glasovne sposobnosti izvrstnih igralcev, je Macbetha postavila v golo, krvavo in amoralno pokrajino, kjer vlada nasilje in reda ne poznajo. V zgodbi o okrutnem vojaškem sloju, ki se popolnoma, brez kakršnih koli zavor, predaja orgijam, razuzdanosti in pijači, pomešanim z divjo in krvavo pohoto, so krivi vsi. Vsi so pleteni in vsi ustvarjajo sliko polnega nesmisla.«
Časopis Blic, 3. marec 2012

Dan po beograjski uprizoritvi predstave Macbeth po Shakespearu in manj kot mesec dni po gostovanju v gledališču Maladype v Budimpešti pa je bila v soboto, 3. marca ob 20. uri, v beograjskem Centru za kulturno dekontaminacijo na sporedu tudi predstava Ivice Buljana v angleškem jeziku, kolaž besedil J.D. Sallingerja in B.-M. Koltèsa, Ma&Al, ko sta beograjsko občinstvo navdušila odlična Marko Mandić in Senka Bulić.

Že naslednji mesec, v četrtek, 12. aprila ob 19.30 uri, nas uprizoritev predstave Macbeth po Shakespearu v koprodukciji Mini teatra, Cankarjevega doma in Novega kazališta Zagreb čaka tudi v Štihovi dvorani Cankarjevega doma.

Mini teater, Beograd, Srbija

Povezani dogodki