Gledališki eksperiment na Slovenskem (1966-1986) in njegovi odmevi

:
:
Amfiteatrov znanstveni simpozij.

Foto: Pixabay

V soorganizaciji SLOGI, UL AGRFT in revije Amfiteater.

Amfiteatrov simpozij leta 2022 si zastavlja naslednja raziskovalna vprašanja: Na kakšne načine raznolikih dramaturških in jezikovnih politik iz obdobja neslutenega razmaha literarnega eksperimenta v času modernizma dodatno osvetljuje inovacije v eksperimentalni dramski pisavi, ki jih je prinesel novodobni postdramski obrat ob prelomu tisočletja? Kateri so ključni kulturni, družbeni, ideološki, politični označevalniki in premiki, ki zaznamujejo (literarni in gledališki) čas druge polovice 20. stoletja in ki so (ne)posredno vplivali na razmah eksperimentalne dramske pisave pa tudi eksperimenta v uprizoritvenih umetnostih in kakšna je – na na novo ugledana – povezava med obojim? Navedena – in še mnoga druga – izhodišča gotovo ponujajo dobro podlago za poglobljene teoretske, strokovne, literarno- in gledališkozgodovinske refleksije ter razprave.

ČETRTEK, 6. 10.

  • BRANISLAV JAKOVLJEVIĆ: Textual Misbehaviors: Conceptual Drama and Performance Apparatus
  • ROK VEVAR: Eksperimenti kot generatorji prihodnosti v scenskih umetnostih 1966-1986
  • ALDO MILOHNIĆ: »Pizde. Eksperimentirajo, razumeš?« O eksperimentalnih praksah v slovenskem gledališču druge polovice 20. stoletja
  • KRIŠTOF JACEK KOZAK: Avantgarda in “narodne svetinje”: prevrednotenje vrednot, revolucija ali ikonoklazem?
  • IZTOK TORY: Prvi gledališki hepening na Slovenskem (8. 10. 1968)
  • DARJA PAVLIČ: Jesihov eksperiment z jezikom
  • GREGOR POMPE: Glasbenogledališki opus Darijana Božiča v kontekstu slovenske glasbenogledališke scene – prekinjanja, navezovanja, iskanja, prevpraševanja, zanikovanja in »vračanja«
  • MILENA MILEVA BLAŽIČ: Gledališki eksperiment na Slovenskem (1966–1986) in njegovi odmevi v mladinski dramatiki – Andrej Rozman
  • NIKA LESKOVŠEK: »Zakon III. Branje«

PETEK, 1. 10.

  • BLAŽ LUKAN: »Dramulet« Dan zaklan Matjaža Kocbeka ali poskus ponovne »objave«
  • TOMAŽ TOPORIŠIČ: Dekonstrukcije nasprotja med reprezentacijo in prezentacijo od neoavantgarde do pomilenija
  • GAŠPER TROHA: Sodobna dramatika in vprašanje dediščine modernizma
  • BARBARA OREL: Raziskave literature, performansi besede in bralne uprizoritve
  • VARJA HRVATIN, MAŠA RADI BUH, JAKOB RIBIČ: GENERATOR:: za proizvodnjo bralnih uprizoritev